du vet att..

0kommentarer

... du alltid vill köpa "konstiga" böcker när personalen på Akademibokhandeln känner igen dig och hällsar med frasen "vilken bok är det du vill ha tag på idag då?"
 
Yes, det här har börjat hända mig nu. Jag har alltid varit den som inte bara vill läsa nya böcker som ligger på toplistorna, utan jag vill läsa "äldre" gamla klassiker också. Det var ungefär när jag ville köpa "To kill a Mockingbird" och hon i kassan blev eld och lågor över att någon äntligen efterfrågade en klassiker. Jag förstår inte, det finns så många läse-skatter som man missar om man bara vill läsa massproducerade toppliste-ettor!
Men men, det jag skulle skriva om är i alla fall att jag beställde hem en bok därifrån. Den finns inte i affärer utan man måste beställa den över nätet/från en av deras butiker. 
Boken är i alla fall "Jubilee" av Shelley Harris. Bilden är tagen från Waterstones hemsida
Det skulle tydligen kunna ta upp till två veckor innan boken dyker upp, men det gör mig inte så mycket. Jag kämpar på med böckerna jag läser just nu. Förhoppningsvis dyker den upp lagom till min frankrike-resa. Ska ha med mig ett par böcker dit då jag åker buss fram och tillbaka vilket ger den totala res-tiden 60 timmar!

Kommentera

Publiceras ej