Waterstone's

0kommentarer

Eftersom jag och min kompis som åkte med till London är lika stor boknörd som jag så passade vi på att besöka den kända bokaffären Waterstone's, vilkens hemsida får bli "veckans hemsida", som ni hittar här. Jag tror att vi var in i två eller tre olika Waterstone's var av en var europas största! Tyvärr tyckte jag att det var väldigt stora ytor där man hade kunnat ställt bokhyllor men samtidigt fanns det plats för lite fotöljer och soffor där man kunde slå sig ned och blädra i böckerna för att se vilken som skulle få följa med hem.
Men det fanns även massor av bra saker som helt klart väger upp det enda "negativa" jag kunde se i affären och det var 1) färgen på bokhyllorna. Jag vet, det kanske inte är någonting man tänker på men alla affärer hade underbara mörkbruna/svarta hyllorna som gjorde att affären fick en så otroligt mysig känsla 2) kategori-blandningen. Det var uppdelat så att faktaböcker fanns på samma våning som noveller och det var inte så uppdelat i kurslitteratur och annan litteratur. 3) Inte 10 exemplar av samma bok. Det fanns kanske max 3, om ens det, exemplar av varje bok vilket jag älskar! Och till sist 4) i anslutning till varje affär fanns ett mysigt litet café att sitta och läsa i! 

Kommentera

Publiceras ej