författarmöte

0kommentarer

Det var ganska länge sedan jag läste boken "Between Shades of Gray" (bör ej förväxlas med boken "50 Shades of Gray!) men första dagen i London var det alltså dags att träffa författaren bakom denna bok, Ruta Sepetys.
Det var riktigt intressant att få höra henne berätta om hur hon kommit på idén till boken, vilka människor som inspirerat karraktärerna i boken (mamman i historien tillexempel har hon tagit mycket från hennes egna mamma) samt hur hon gjorde sin research.
Hon blev riktigt glad över att vi hade tagit oss tiden att komma ända till Litauiska Ambassaden (yes, du läste rätt, vi var på en ambassad för en bokdiskussion :P) och att vi läst boken. Kanske ska säga att med vi menar jag mig själv och min kompis Renée som också var med till London.
Här är en bild på oss alla tre!
Jag rekomenderar verkligen alla att gå och köpa boken, speciellt om du är intresserad av historia!

Kommentera

Publiceras ej