summer reading

0kommentarer

1. Bästa bok förra sommaren?

Bästa boken förra sommaren var nog Den Siste Tempelriddaren av Raymond Khoury. Jag tycker att det är jätte intressant att han skrev den innan Dan Brown gav ut DaVinci-koden men var rädd för vilket mottagande den skulle få så han väntade med att ge ut den tills efter att Brown gett ut hans bok, men historierna är ganska lika varandra även om ingen av dem läst varandras historier! 
 
2. … och sommaren innan det?
 
Det måste ha varit Maria Gripes "Skuggornas barn". Fick boken av min morfars bror och sträckläste den nästan på bara några dagar. Köpte sedan in resterande böcker i serien, men tyvärr så har de bara stått i bokhyllan olästa fram tills nu, då jag börjat på den första boken "Skuggan över stenbänken". 
 
3. Några lite nyare böcker som passar i hängmattan?
 
Boken "Cirkeln" av Sara Bergmark Elfgren och Mats Strandberg eller "Extremely Loud and Incredibly Close" av Jonathan Safran Foer 
 
4. Vad läser du mest på sommaren?
 
Läser inget speciellt på sommaren, utan försöker komma ifatt på alla böcker jag vill läsa. Dock verkar jag aldrig lyckas med det, därför fortsätter jag igen sommaren efter.
 
5. Var läser du helst?
 
I sängen innan jag ska gå och lägga mig, vilket ofta resulterar i långa nätter långt efter jag tänkt sova. 
 
6. Vad ser du fram emot att läsa i sommar?

Boken "Jubilee" som jag ska hämta i morgon!

Kommentera

Publiceras ej