bookstore

1kommentarer

I katalogen för Svensk Bokhandel så fanns det ett par sidor om olika personers favorit bokaffärer och vad som gjorde dessa så bra. Eftersom min dröm är att en dag äga en egen bokaffär så tycker jag att det är jätte intressant att läsa om vad som gör just en så bra affären så bra och varför man nästan känner att man är "otrogen" mot sin favorit om man handlar på ett annat ställe. 
Här i Uppsala där jag bor så måste jag nog säga att The English Bookshop är min absoluta favorit, mycket på grund utav att de har bara en kopia av varje bok istället för kanske 5, ibland över 10 kopior av samma vilket gör att man kanske inte hittar den där boken på nedersta hyllan i hörnet som kommer att förändra ens liv. Men affären jag handlar mest på är Akademibokhandeln dels eftersom de har både svenska och engelska titlar, kurslitteratur och så vidare. I Uppsala finns det 2 st, varav den ena handlar jag bara kurslitteratur på och den andra går jag till om jag vill hitta lite knepigare titlar. 
I England så är Waterstones mitt absoluta favoritställe(-en) och bolaget jag förhoppningsvis kan jobba åt när jag en dag ska försöka hitta en heltidsanställning i England!
 
 
 
 
 
Underbara bilder, alla från Tumblr!
akademibokhandeln, bokaffär, böcker, favorit, the english bookshop, tumblr, waterstones,

1 kommentarer

Elin

14 Sep 2012 22:22

åh, bokhandlar. senast jag var i uppsala kikade jag in i fönstret på the english book shop och den såg helt underbar ut, men tyvärr var den stängd då :( att jobba på en bokhandel i england är en dröm även för mig, det vore verkligen det bästa!

Kommentera

Publiceras ej